ببینید | پلوتو
خاطرات کاغذی

ببینید | پلوتو

دوستی درد سرساز پرنده‌ای به نام «توماس» با «هیپو» که یک اسب آبی بود از روزی بارنی آغاز شد، پرنده که تازه از خانه قبلی اش - دهان تمساح- نقل مکان کرده بود در حالی که اسباب و اثاث زندگیش بردوش و به دنبال سرپناهی بود، متوجه شد همراه با قطرات ریز باران دانه‌های درشتی از آب روی سرو صورتش می‌ریزد.
کد خبر: ۱۴۲۵۳۰۴
نویسنده مریم فلاح

قطرات آب از چشم اسب آبی سرازیر بود که مبتلا به دندان درد شده بود. پرنده سریع دست به کار شد و دندان کرم خورده هیپو را با زحمت از دهانش خارج کرد و این طوری با هم دوست شدند و دهان فراخ اسب آبی خانه تازه توماس شد. یادتان هست از جای خالی دندان سوز و سرما وارد خانه پرنده می‌شد و او با یک تکه تخته چوبی جای خالی را پر کرد. شب‌ها وقتی چراغ خوابش را روشن می‌کرد سوراخ‌های بزرگ دماغ اسب آبی مثل نورافکن کار می‌کرد! ماجرا‌های این کارتون بر سر رفتار اربابانه توماس نسبت به میزبانش شکل می‌گرفت. هرچه اسب آبی خوش اخلاق، خونسرد و ساده دل بود، پرنده حیله گر و ناسازگار نشان می‌داد و همین تقابل در سایه دوستی پایدار آن‌ها لحظات کمیکی را ایجاد می‌کرد.

پرنده و اسب آبی، (با نام اصلی: kaba totto)، (نام انگلیسی: hyppo_and_thomas)، (نام اسپانیایی: Hipo y Don Cuervo) محصول سال ۱۹۷۰ ژاپن به کارگردانی «هیروشی ساساگاوا» شامل ۳۰۰ قسمت ۳ دقیقه‌ای بود.

تعداد بازدید : 12
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها